Słodycze reklamowe

Słodycze reklamowe

Większość z nas uwielbia święta i specjalne okazje. Wiedzą o tym doskonale reklamodawcy, którzy zwykle przygotowują na specjalne okazje rozmaite gadżety reklamowe, które treścią nawiązują do tych okazji czy świąt. Gadżety te są rzecz jasna przygotowane w taki sposób, aby maksymalnie przyciągać uwagę klientów danej firmy. Wśród gadżetów reklamowych bardzo ważne miejsce zajmują słodycze, tym bardziej, że występują w bardzo wielu formach i rodzajach. Ponadto opakowania słodyczy można przygotować w formach niezwykle efektownych.

Słodycze reklamowe przygotowuje się praktycznie przy każdej okazji. Można tu wymienić Boże Narodzenie, Wielkanoc, majówkę, wakacje, Nowy Rok, walentynki, itp. Dodatkowo wydarzeniami o charakterze niecodziennym będą ważne imprezy sportowe, wydarzenia o znaczeniu społecznym, itp.

Wszystkie te okazje i święta mają swoją symbolikę, do której słodycze reklamowe nawiązują. Są zatem przygotowane w taki sposób, aby kojarzyły się odbiorcom właśnie z danym wydarzeniem.

Aby zobrazować tezę, dobrze jest posłużyć się przykładem. Jeśli konkretny wyrób jest przygotowywany z okazji Bożego Narodzenia, będzie kształtem nawiązywał do bogatej symboliki tych świąt. Można tu wymienić choinkę, bałwanka, Mikołaja, bombki choinkowe, prezenty, itp. Kształty takie nosić może dany wyrób lub jego opakowanie.

Aby słodycze reklamowe spełniały swoją funkcję, która jest najważniejsza z punktu widzenia reklamodawców, powinny mieć nadrukowane treści pozwalające skojarzyć klientom produkt z marką. Najczęściej będzie to po prostu logo firmy. Jeśli powierzchnia wyrobu lub jego opakowania na to pozwala, dodatkiem do loga mogą być hasła reklamowe. Przy specjalnych okazjach hasła te mogą bądź opiewać markę, bądź też nawiązywać do danego święta. Trzymając się przykładu Bożego Narodzenia, hasłem takim może być np. „Wesołych Świąt życzy … (nazwa marki)”.

Ponieważ specjalnych okazji i świąt w ciągu roku nie brakuje, reklamodawcy mają wiele sposobności, aby zachęcać w opisany wyżej sposób klientów do korzystania z własnej oferty.